Bezpieczna chwilówka. Jak sprawdzić wiarygodność firmy pożyczkowej?

Czy wszystkie firmy pożyczkowe są wiarygodne i bezpieczne? Jak sprawdzić wiarygodność firmy pożyczkowej? Na co zwrócić uwagę przy wybieraniu oferty pożyczki krótkoterminowej online? Na te oraz inne pytania dotyczące wiarygodności firm pożyczkowych pozwolimy sobie odpowiedzieć w poniższym wpisie.

SPRAWDZAMY WIARYGODNOŚĆ FIRMY POŻYCZKOWEJ?

Lista firm KNF. Komisja Nadzoru Finansowego prowadzi Rejestr Instytucji Pożyczkowych. Instytucje pozabankowe udzielające pożyczek krótkoterminowych powinny zarejestrować swoją działalność również w tym rejestrze i być objęte nadzorem KNF. Takie informacje sprawdzimy na stronie internetowej KNF.

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych – PZIP.Ważnym wyznacznikiem wiarygodności firmy pożyczkowej jest organizacja PZIP, która skupia rzetelne instytucje z rynku pożyczek – chwilówek. Do organizacji należą liderzy rynku konsumenckich internetowych mikropożyczek oraz przedstawiciele sektora FinTech, których działalność gospodarczą reguluje ustawa o kredycie konsumenckim. Firmy te stosują zasady odpowiedzialnego pożyczania w praktyce i zobowiązani są prowadzić działalność w sposób etyczny, z poszanowaniem interesu Klientów i zasad uczciwej konkurencji. Zatem jeżeli firma pożyczkowa, która znajduje się na liście PZIP to możemy uznać ją za uczciwy i wiarygodny podmiot.

Konfederacja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce – KPF. Instytucja ta skupia wiele firmy z rynku finansowego w Polsce. Są to zarówno banki jak i inne instytucje posiadające w ofercie produkty finansowe. KPF dba o tworzenie pozytywnego wizerunku zrzeszonych w organizacji firm jako instytucji godnych zaufania.

Dane firmowe. Ważnym elementem weryfikacji firmy pożyczkowej jest sprawdzenie jej danych firmowych. Na oficjalnych stronach internetowych pożyczkodawców powinniśmy bez problemu odszukać dokładne informacje takie jak dane kontaktowe firmy, w tym: NIP, REGON i KRS.

Opinie i recenzje Klientów. Niekiedy dobrym wyznacznikiem wiarygodności pożyczkodawcy mogą być opinie inny Klientów, którzy już wcześniej skorzystali z usługi danej firmy. Każdą opinie (zarówno pozytywną jak i negatywną) należy traktować bardzo ostrożnie i podchodzić do niej z dystansem. Nie powinna być głównym czynnikiem decydującym o wyborze produktu czy usługi danej firmy.

5 (100%) 1 vote