Czy wszystkie firmy pożyczkowe są wiarygodne i bezpieczne? Jak sprawdzić wiarygodność firmy pożyczkowej? Na co zwrócić uwagę przy wybieraniu oferty pożyczki krótkoterminowej online? Na te oraz inne pytania dotyczące wiarygodności firm pożyczkowych pozwolimy sobie odpowiedzieć w poniższym wpisie.
JAK SPRAWDZIĆ WIARYGODNOŚĆ FIRMY POŻYCZKOWEJ
• Lista firm KNF. Komisja Nadzoru Finansowego prowadzi Rejestr Instytucji Pożyczkowych. Instytucje pozabankowe udzielające pożyczek krótkoterminowych powinny zarejestrować swoją działalność również w tym rejestrze i być objęte nadzorem KNF. Takie informacje sprawdzimy na stronie internetowej KNF.
• Polski Związek Instytucji Pożyczkowych – PZIP.Ważnym wyznacznikiem wiarygodności firmy pożyczkowej jest organizacja PZIP, która skupia rzetelne instytucje z rynku pożyczek – chwilówek. Do organizacji należą liderzy rynku konsumenckich internetowych mikropożyczek oraz przedstawiciele sektora FinTech, których działalność gospodarczą reguluje ustawa o kredycie konsumenckim. Firmy te stosują zasady odpowiedzialnego pożyczania w praktyce i zobowiązani są prowadzić działalność w sposób etyczny, z poszanowaniem interesu Klientów i zasad uczciwej konkurencji. Zatem jeżeli firma pożyczkowa, która znajduje się na liście PZIP to możemy uznać ją za uczciwy i wiarygodny podmiot.
• Konfederacja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce – KPF. Instytucja ta skupia wiele firmy z rynku finansowego w Polsce. Są to zarówno banki jak i inne instytucje posiadające w ofercie produkty finansowe. KPF dba o tworzenie pozytywnego wizerunku zrzeszonych w organizacji firm jako instytucji godnych zaufania.
• Dane firmowe. Ważnym elementem weryfikacji firmy pożyczkowej jest sprawdzenie jej danych firmowych. Na oficjalnych stronach internetowych pożyczkodawców powinniśmy bez problemu odszukać dokładne informacje takie jak dane kontaktowe firmy, w tym: NIP, REGON i KRS.
• Opinie i recenzje Klientów. Niekiedy dobrym wyznacznikiem wiarygodności pożyczkodawcy mogą być opinie inny Klientów, którzy już wcześniej skorzystali z usługi danej firmy. Każdą opinie (zarówno pozytywną jak i negatywną) należy traktować bardzo ostrożnie i podchodzić do niej z dystansem. Nie powinna być głównym czynnikiem decydującym o wyborze produktu czy usługi danej firmy.